De eerste twee weken.. - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu De eerste twee weken.. - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken..

Blijf op de hoogte en volg Joanne

10 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Weymouth


Vorige week begon ik deze blog te schrijven.. De eerste zin was: Wow, deze week is voorbij gevlogen!.. Inmiddels zijn we weer een week verder en is deze blog nog niet af ;-)

Volgende x ga ik denk maar kleinere blogs schrijven en sneller na elkaar.. Want nu moet ik dus 2 weken gaan samenvatten…. Wow, dat is lastig.. Ik heb zoveel gedaan, zoveel nieuwe indrukken!

Een dag na de vorige blog ben ik begonnen met werken, dit was vooral veel huishouden en een beetje een indruk krijgen hoe alles werkt en hoe alles in elkaar zit. De eerste week heb ik vooral veel geholpen met de nieuwe kamer van Lina in te richten.
Lina is 10 jaar, ze heeft een ernstige meervoudige beperking en heeft daarbij ook nog verschillende medische aspecten. Even eenvoudig samengevat: ze heeft een buisje in haar neus waardoor ze ademt, maar dat komt steeds vol te zitten met slijm en dat moet er dus uitgezogen worden zodat ze goed kan ademen. Dit heb ik nu ook aangeleerd.
Er moet dus constant iemand bij haar zijn. S'nacht zijn er dus altijd verzorgers voor haar aanwezig en soms komen ze al vanaf een uur of 4.
Doordeweeks gaat Lina elke dag naar een kinderdagcentrum.

Toen ik in Engeland aankwam was zij aan het logeren in een logeerhuis die speciaal bedoeld is voor zulke kids. Die vrijdag zijn we haar gaan ophalen samen met een verzorger. Want op de terug weg moest zij bij Lina gaan zitten en om de zoveel tijd ‘suction’(slijm wegzuigen) doen.
Lina is top!! Ontzettend vrolijk gezellig meisje die weet wat ze wil.. Ze is best pienter… Ze kan niet praten maar doormiddel van knikken en hoofdschudden kan ze heel goed aangeven wat ze wil.

Op de terugweg zijn we langs Salsbury geweest, en heeft Tory (de moeder) mij en de verzorger de grote kathedraal daar laten zien, prachtig!
Het was twee uur rijden maar dat was niet erg, ik vind het landschap hier zooo mooi! Er is hier vet veel groen, platteland en heuvels. Nederland is zo plat hé.. Ik kijk mijn ogen hier uit!

Sowieso hebben we veel gereden deze twee weken, want die zondag zijn we naar het opdragen geweest van de twee zoontjes van de zus en zwager van Tory. Na de dienst was er nog een lunch met genodigen. Het was erg leuk om hen familie te ontmoeten en ik vond het ook tof om een kerkdienst bij te wonen.
Verder was het erg gezellig met de kids... T is leuk dat je op deze manier iedereen beter leert kennen!!

Echt super dat het zo’n groot gezin is en dat ik dus ook heerlijk kan chillen met de kids (Ella 13 jaar, Harry 15 jaar, Bee 17 jaar en Luc 18 jaar). Lekker filmpje kijken, poolen of wii’en. Ook met Tory kan ik erg goed en in mijn vrije tijd neemt ze me ook mee naar verschillende activiteiten en laat ze me de omgeving zien. Zo ben ik in de eerste week geweest naar een naai/borduur club ;), haha… Ja serieus, en ik vond het nog leuk ook. Tory en ik zorgden ervoor dat de gemiddelde leeftijd flink naar beneden ging ;).. Heerlijk al die oude vrouwtjes die de laatste roddels van de buurt samen doornemen.. T is net Flakkee ;)

Ik ben van t weekend enthousiast begonnen met het naaien van een quilt/lapjesdeken. Zou wel heel cool zijn als ik thuis kwam met mn eigengemaakte quilt.. Alleen met t uitknippen van de figuurtjes was ik al gefrustreerd.. Maar ik heb gelukkig 8 maanden :)

Verder ben ik van de week mee geweest naar hun smallgroup (huiskring). Het was de laatste keer voor kerst dus gingen we hints doen.. Nou heb ik in NL aardig wat afgehintst met vrienden.. Maar in t engels was het knaplastig!

Vanavond komen de vrouwen van de kerk hier om pakketten te maken voor alleenstaande moeders en deze met kerst weg te geven. Geweldig wat hen kerk doet voor de medemens!! Bijvoorbeeld.. Ze hebben in samenwerking et andere kerken een voedselbank voor daklozen voor 5 dagen in de week! Ben ontzettend nieuwsgierig naar hun kerk en kan niet wachten om er aanstaande zondag eindelijk heen te gaan.

Eergister hebben we namelijk weer heel veel gerezen dit keer 3,5 uur heen en weer naar… LONDEN. Er was namelijk een kerstfeest voor zieke kids georganiseerd en ze waren daar voor uitgenodigd. Het was echt helemaal geweldig :-).. Eerst hebben we een sightseeing tour met de auto door de mooie stad gedaan (nou… eigenlijk waren we gewoon opzoek naar een parkeerplaats..).

Na dat we de Tower bridge hadden bezichtigd zijn we naar het feest gegaan! Dit was georganiseerd door de stichting: Rays of sunshine. Ontzettend goed initiatief is dit!
Ze hadden zoveel geregeld om het een speciale dag voor kids en hen gezinnen te maken. Je kon je eigen teddybeer maken, je nagels laten doen, een henna of airbrush tattoo laten zetten, race spelletjes, dansen, knutselen, onbeperkt fish and chips eten, naar de kerstman gaan, enz.

Verder kon je ook met Dynamo op de foto.. Toen de kids dat doorhadden was iedereen door t dolle heen en waren nogal verbaasd dat ik nog nooit van die gast gehoord had. Na uitleg bleek dat hij hier een hele populaire illusionist is die aan bussen hangt en over water loopt enzo.. Dus daar zijn we natuurlijk mee op de foto geweest.
Toen we even later hoorde dat Pixi Lott (zangeres) boven was en haar kleding verkocht voor deze stichting, gingen Ella en Bee helemaal uit hun dak!
We zijn allemaal met haar op de foto geweest en ik heb een paar toffe laarzen ,van haar, gescoord. Ja was top!!!
(Op dit moment krijg ik de foto's niet op mijn computer.. dus dat is een btj zuur. Maar ik zal kijken of k ze op FB kan posten)

Dus om een lang verhaal kort te maken.. Heb het hier dus erg naar mijn zin :-)!!!
K moet wel zeggen dat de taal echt wel een btj wennen is.. Soms gooi ik er perongelijk nog een nederlands woord doorheen, dat zit zo in mn systeem..
En k moest erg wennen aan dat je in een ander gezin woont.. Echt woont.. dus niet op visite bent! En met zo'n groot gezin en dan ook nog allemaal verzorgers van Lina over de vloer.. dat is best vreemd.. Maar t begint nu te komen! T scheelt dat t zoon leuke familie is :-)

Dus.. so far so good!

  • 10 December 2013 - 20:03

    Sabina:

    Lieve Joanne,

    wat kan jij heerlijk entoaist schrijven zeg! echt een leuke blog om te lezen!
    fijn dat jij het zo erg naar je zin heb! :)

    xx Sabina


  • 10 December 2013 - 20:42

    Geanne:

    Leuk mens ben je toch, je kan al zorgen, chillen, schrijven en straks ook nog naaien en het huishouden doen...Whoehoe!! Goeie zet van je, dit au-pair-schap! Liefs!!

  • 10 December 2013 - 20:58

    Patricia:

    Leuke blog moppie!
    Fijn om te lezen dat alles prima gaat daar :)
    Have funnnnnnies!
    ♥♥♥

  • 10 December 2013 - 21:26

    Sarah-Esther:

    Joostje!!!
    super leuk je blog, echt super leuk om het allemaal te lezen!!
    nog heel veel plezier en succes daar. Maar dat komt vast wel
    goed denk ik!!!
    Groetjes!!!!

  • 11 December 2013 - 03:57

    Wibo:

    Leuk Joost! :D 'k Ben blij dat je 't leuk hebt! ;)

  • 11 December 2013 - 08:03

    Ilonka Verschoor :

    Hoi Joanne,

    Wat leuk om je blog te lezen, zo te zien heb je het goed naar je zin! Heb echt reuze bewondering voor je... Een vreemd land, vreemde taal, vreemd gezin en jij doet het allemaal gewoon even! Succes met dit super leuke avontuur en veel plezier!

    Liefs Ilonka

  • 11 December 2013 - 11:11

    Opa & Oma Oost:

    Wat een mooi verhaal, de woorden rollen over elkaar heen. Daar ook nog in het Engels, die arme Engelsen.
    Die gekke Engelsen hebben ook veel gebruiken die ons vreemd zijn, elk volk heeft z'n malligheden. Leuk dat je daarin ondergedompeld wordt, vergeet je nooit weer.
    Zijn benieuwd hoe je de kerst daar ervaart.
    Kus.

  • 11 December 2013 - 16:41

    Hennie (ari) Kuijer:

    Ha die Joannechie, zit je daar tussen de engelsen met je pink omhoog alleen maar aan je thee te nippen... nou, niks voor jou. ik zie je wel zitten wi-en met die gassies daar. Well, my dear, that the Good Lord may bless you enneh verder weet ik niks geen Engels meer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 9267
Totaal aantal bezoekers 13220

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 31 Juli 2013

Au pair in Engeland

Landen bezocht: