Eerste reisverslag - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Joanne

27 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Weymouth

Hallo lieve mensen!

Hier is mijn eerste reisverslag vanuit t mooie Engeland. Want wow.. t is hier echt mooi, serieus, ik hou nu al van dit lang qua natuur.. Het is prachtig! Later deze week zal ik nog wel ff foto´s uploaden van het uitzicht wat ik vanuit hen tuin.. Echt schitterend!

Okee.. even vanaf het begin:
Gisterochtend om 09.55 was t dan zover.. Het vliegtuig steeg op en landde (PTL) een uur later in weer Southamton. ;-)
De vlucht ging prima! Maar het was de eerste keer dat k alleen vloog dus vond t wel een beetje spannend & t was ook nog eens vetklein vliegtuig.. Maar door het geweldige uitzicht en het heerlijke zonnetje kon ik wel lekker relaxen.

De moeder van het gezin stond mij op te wachten.. Met haar klikte het gelijk heel goed!! We hebben super veel gepraat en gelachen in de auto.. En daar hadden we ook alle tijd voor want we hebben eerst 1,5 uur in de file gestaan in Southampton zelf, want ze moest nog ff naar de Ikea. Haha.. het verkeer daar was een ramp! En hun auto is ook superbig.. nou t is meer een bus.. ik denk dat er wel 10 mensen in kunnen (vanwege de rolstoel van hen jongste dochter).. dus blokkeerde alle wegen! haha.. drama.. Maar we hadden daardoor wel veel tijd om te kletsen!

Eenmaal in Weymouth aangekomen ontmoette ik haar man en de kids.. Zij zijn ook allemaal echt super!! Het is een heel warm en open gezin :-)
Toen kreeg ik een rondleiding door het huis... En wat voor een huis!! Wajooow.. huge! Echt serieus.. je kan er bijna verdwalen! Ze wonen er nog maar anderhalf jaar en zijn nog steeds wat dingen aan verbouwen.. Ze hebben dit huis op bijzondere wijze gekregen en zien het ook echt als een cadeautje van God.. Ze zijn heel erg dankbaar voor alles, heel mooi om te zien!

Mijn kamer hebben ze pas vorige week klaargemaakt.. dus hij is echt heel erg nieuw en mooi! Gisteravond heb ik mijn tassen uitgepakt en foto's en kaartjes opgehangen.. Dus het is al lekker mijn eigen plekkie!

Mijn engels gaat wel goed.. Ik kan ze erg goed volgen, alleen zit ik zelf nog een beetje te klooien qua woorden enzoo.. maar dat komt nog wel ;-)
Alleen tijdens het eten kon ik ze niet goed volgen maar dat kwam omdat we met 8 mensen aan tafel zaten die allemaal door elkaar heen praatte ;-).. De kinderen zijn super grappig.. Heb erg gelachen tijdens het eten!!

Hen jongste dochter heeft een meervoudige beperking. Zij is deze week aan het logeren en vrijdag gaan we haar ophalen. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze is en ik zie er naar uit om haar te ontmoeten!

Nou.. dat was het wel even voor nu. Conclusie: Ik heb het nu al leuk en denk dat ik hier een super tijd ga krijgen! :-)
Vanmiddag gaan ze me de omgeving laten zien en vanaf morgen ga ik dan langzaam beginnen met werken.. Ben benieuwd!

Sorry voor dit warrige verhaal maar ik heb ook zo ongelooflijk veel nieuwe dingen gezien en gehoord in de laatste 24 uur.. Dus mijn hoofd heeft t nog niet helemaal verwerkt in een logisch verhaal :-)

Thanx voor al jullie lieve berichtjes en betrokkenheid.. Jullie zijn top!

Ik laat snel weer wat horen! Dikke kus van mij.. En van Louie, hun grappige kat die op mijn knieën ligt te chillen :-) XX

  • 27 November 2013 - 14:07

    Charlotte:

    Ha Jootje!

    Wat leuk om je eerste verslag te lezen. Je enthousiasme straalt er vanaf :). Zo te lezen komt dat helemaal goed daar met jou en ga je een geweldige tijd krijgen. Fijn dat het goed klikt met de familie, dat is natuurlijk ook altijd afwachten. Succes met je Engels, neem maar van mij aan dat dat steeds beter zal worden en dat je op het einde niet meer beter weet en misschien wel moet zoeken naar woorden in het Nederlands.
    Veel plezier vanmiddag met de rondleiding en morgen met het werken. Ben benieuwd naar verdere verhalen van je!

    Xx Charlotte

  • 27 November 2013 - 14:12

    Rens:

    Nice Jo!! Geniet ervan!! Xx

  • 27 November 2013 - 14:20

    Aliek:

    Joooooo, klinkt goed man. Een beetje jaloers wel, op de kat na natuurlijk. Nooit geweten dat je zo'n kattenvriend was!

  • 27 November 2013 - 14:44

    Joanne Oost:

    Dankuuu <3 :)

    Haha ik ook niet Kiek.. Maar deze vind mij heel leuk.. Dat scheelt :-)

  • 27 November 2013 - 16:46

    Grada:

    Gezellig geschreven... blijf vooral lekker warrig ;)
    Wat een leuke eerste indruk zeg.

  • 27 November 2013 - 17:03

    MamaGé:

    Ha heb fout gereageerd, staat nu op Facebook om te delen of zoiets, ach what does it matter vedder!
    Leuk hoor dat je een blog bijhoudt en van katten houdt... heb je idd niet van ons geleerd! Kussss

  • 27 November 2013 - 17:11

    Oma Jopy:

    Fijn Joanne, it s sounds well,

  • 27 November 2013 - 17:14

    Oma Jopy :

    Ha,ha,ha, schrijf ik een leuk stukkie

  • 27 November 2013 - 17:17

    Jopyvveelen:

    Test,....

  • 27 November 2013 - 18:18

    Es:

    Gaaf!! Ik was zo benieuwd, ik wilde je al mailen. Maar zo'n blog is fijn en het klinkt allemaal top!

  • 27 November 2013 - 18:53

    Christina:

    Klinkt geweldig allemaal! Leuk om je blog te lezen en je zo te volgen!
    Wens je veel plezier en succes met je engels, maar dat gaat vast goedkomen;) Je kan het in ieder geval heel wat beter dan mij;)

  • 27 November 2013 - 19:43

    Katy:

    Gaaf om te lezen Joanne Go for it!!

  • 27 November 2013 - 19:57

    Ellis:

    Hoi lieve Jo, succes met wennen, gaat volgens mij helemasl goed komen. Knuffel van ons zessen en nog bedankt voor het kaartje. Ajeto!

  • 27 November 2013 - 21:18

    B-ro:

    Waaajoooow echt huge! Nice man! Kan niet wachten op de foto's.

    x

  • 27 November 2013 - 22:21

    Marloes:

    Leuk Jo, gezellig zo mee te beleven... Geniet je suf van alles!

  • 27 November 2013 - 22:55

    Opa-oma O.:

    Zien uit naar het vervolg!
    Goeie dag wat een verhalen! Gozer zet hem op!

  • 29 November 2013 - 07:04

    Leontine:

    Geweldig verhaal! Hoe bedoel je enthousiast!!! Heb een toptijd!! Dikke kusss

  • 29 November 2013 - 08:36

    Edwin:

    Hoi Joanne.......maak er wat moois van en ik ga je heerlijk volgen...ENJOY...

    Edwin

  • 29 November 2013 - 10:43

    Ad:

    Goed verhaal Jo. Jij gaat het echt wel tof krijgen in Weymouth (spreek je het nog steeds niet uit als 'whimuth'?) Have fun

  • 29 November 2013 - 20:02

    Joanne Oost:

    Dank jullie wel allemaal! Jullie zijn leuk! :-)

  • 29 November 2013 - 20:04

    Joanne Oost:

    Haha nee Ad :-).. Maar hoe ik t zei was t ook niet goed ;-).. T is van beide een beetje: weymuth :-P

  • 29 November 2013 - 21:02

    Sabina:

    Heey Joanne!

    echt leuk om jou blog zo te lezen! volgens mij heb jij het wel naar je zin daarzo!
    suc6 met alles! geniet van alles!

    xx Sabina

  • 05 December 2013 - 07:39

    Ad:

    Dat zeg ik: Weymuth ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 13212

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 31 Juli 2013

Au pair in Engeland

Landen bezocht: