Je hebt coffeeshops.. En je hebt coffeeshops. - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu Je hebt coffeeshops.. En je hebt coffeeshops. - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Joanne Oost - WaarBenJij.nu

Je hebt coffeeshops.. En je hebt coffeeshops.

Blijf op de hoogte en volg Joanne

22 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Weymouth

Engeland is tof!! Maar k vind t wel heel erg anders dan in NL.. Ze hebben andere tradities, dezelfde woorden die iets heel anders betekenen, andere gewoontes…
Bijvoorbeeld, ze zeggen dat NL een fietsland is hè… Daar heb k eigenlijk nog nooit zo bij nagedacht.
Maar hier in Engeland zag ik heel weinig fietsers, en k wist niet zo goed waarom. Totdat ik zelf gisteren een stukje ging fietsen… Foifoi.. das niet te doen hoor!! Met al die heuvels hierzo.. ging helemaal kapott!!

Verder heb je hier vet leuke cafeetjes waar je lekker wat koffie kan drinken. De eerste zaterdag hebben we lekker gewandeld en daarna in zo’n leuk cafeetje wat gedronken. Alleen dan noemen ze dat geen cafeetje maar een coffeeshop.
In die eerste week was t woord coffeeshop al een paar keer gevallen en k had toen wel door dat ze t niet over een Nederlandse coffeeshop hadden;).
Een keer tijdens het eten vroegen ze aan me of wij ook veel van die coffeeshops hadden.. Ik moest lachen en zei dat we wel veel coffeeshops hadden maar dat t niet t zelfde betekend als in Engeland. Toen k vertelde wat een coffeeshop in Nederland is keken ze me allemaal met grote ogen aan. (In Engeland is drugs natuurlijk harstikke illegaal.. En terecht ;)) ‘So.. It’s called coffeeshop, but you don’t drink there any coffee?!!’ Ja.. Raar eigenlijk.

Kerst wordt hier ook anders gevierd, echt super uitgebreid... Dat is echt een dingentje!!! Al maanden van te voren zijn ze bezig met cadeautjes aan t kopen.. En toen k eind november aankwam waren ze al aan t aftellen.. Nou vind ik kerst best leuk hoor.. Maar k kan me niet herinneren dat k een maand van te voren al enthousiast voor kerst was.
Veel mensen lenen ook geld om kerstcadeaus te kopen en hebben dan dikke schulden die ze de rest van t jaar weer af betalen...
Nou zo erg is dit gezin niet.. Helemaal niet zelfs! Wat dat betreft houden ze t klein.. Maar voor mij is t groots!!
De eerste dag dat ik in Engeland was hadden ze t over crackers, en de vader zei: Weet je wat dat zijn? Ja tuurlijk, zei ik. Maar toen begon die t praten over een cadeautje en daar moet je dan aan trekken.... Toen die zag dat k er geen sikkepit van begreep begon die te lachen en zei die: K heb te niet over die crackers die je kan eten hè?! .. Wist ik veel.. Dat zijn de enige crackers die ik ken;)
Maar dat is dus een cadeautje en als je daar aan trekt komt daar confetti uit, een cadeautje, een mopje (Zoals: een man gooit een brief in de bus, zegt de chauffeur: Wat moet ik daarmee?) en een papieren kroon. En die kroon zetten ze dan op tijdens t eten van t kerstdiner. Haha vind ik wel humor van die Engelsen!

Ontzettend leuk dat ik dat nu een keer mag meemaken.. ben erg benieuwd hoe deze week gaat zijn! Aangezien we ook 100 gasten krijgen ofzo….. (overdrijven is ook een vak ;))

  • 22 December 2013 - 15:14

    Carla Moerkerken:

    He babe... je moet er vooral lekker van genieten, wie weet neem je wat van de traditie mee en die voer je dan straks weer in als je een eigen gezin hebt. Lekker bijzonder toch?? We zullen je hier een beetje missen, je fam. gaat je verschrikkelijk missen .....we zullen proberen het gat te vullen hahaha...

    Have a wonderful X-mas filled with joy and love and laughter. May the peace of the Lord be with you this week!!!

    Veel kersterige groetjes van de moerchurches!!

    carla

  • 22 December 2013 - 20:24

    Janneke:

    hoi Joanne, heerlijk om je enthousiaste verhalen en belevenissen te lezen! je kan heerlijk vertellen/schrijven! geniet er lekker van! hele fijne feestdagen daar! liefs de Roverbende

  • 23 December 2013 - 18:36

    Ad:

    Leuk verhaal weer. Geniet ervan. En niet teveel crackers eten ;-)

  • 24 December 2013 - 19:01

    Jacqueline:

    Lieve Joanne,

    Het is leuk om je verhaal te lezen, je kan echt leuk schrijven en ik merk dat je reuze geniet van alles.
    Ik ben benieuwd naar je kerstcadeaus!
    Het grootste cadeau heb je al, dat kan niemand je geven.
    Fijne Kerstdagen en een goed en gezond 2014 toegewenst.

    Liefs Marcel en Jacqueline

  • 26 December 2013 - 18:11

    Jopyvveelen:

    Leuk verhaal Joanne , mooi om zo in een ander land een kijkje te kunnen nemen......gezellige kerst gehad? Kus, oj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 13199

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 31 Juli 2013

Au pair in Engeland

Landen bezocht: